Over ons
en ons team

Over ons

Jarenlange ervaring én een frisse blik

Jouw apparatuur en gereedschappen maken jouw werk mogelijk. Fijn als ze goed en snel werken, geen vragen oproepen en als ze je werk makkelijker maken. En als jij er niet de hoofdprijs voor betaalt. Natuurlijk.

Dat vinden wij ook fijn. Daarnaast denken we dat jij het prettig vindt als het uitzoeken van optische instrumenten niet te ingewikkeld is. Als je een goede uitleg krijgt over wat mogelijk is. Als goed met je wordt meegedacht. En als er ook iemand voor je klaarstaat, nádat je een apparaat of instrument hebt aangeschaft. Oók op een (koop)avond of in het weekend.

Hebben we dat goed ingeschat? Dan stellen wij onszelf graag aan je voor. Wij zijn Noordman Instruments. Als bedrijf nog fris en jong, maar met jarenlange ervaring in de optiek. We merkten dat aanbieders van optische instrumenten niet altijd ‘vliegen’ voor hun klanten. Terwijl we van optiekondernemers vaak wel horen dat daar behoefte aan is. Daarom gaan wij ver voor onze klanten.

‘Alles kan bij Noordman’, zei een klant ooit gekscherend. Die houden wij er graag in, want ‘kan niet’, kennen wij niet. ‘Hebben we niet’, ook niet. Dan bellen we gewoon ons netwerk af om te zorgen dat jij krijgt wat je nodig hebt.

Dit bieden we jou nog meer:

  • Hoge kwaliteit, scherpe prijs
  • 4 jaar garantie op al onze instrumenten
  • Bereikbaarheid op ieder moment van de dag, elke dag
  • Korte lijnen en persoonlijke aandacht
  • Totaalpakket producten
  • Vergaande service.

Ons team

Maurits Noordman

Maurits Noordman

… richtte Noordman Instruments op

“Mijn vader begon een eigen zaak toen ik een jaar of twintig was. Hij werd de grootste aanbieder van optische instrumenten in Nederland, doordat hij de optiekondernemer heel goed begreep. Hij begreep dat zij vooral bezig zijn met het runnen van een zaak. Apparatuur hebben ze daar wel voor nodig, maar voor de aankoop, het installeren en het onderhoud ervan willen ze geen uren tijd vrijmaken. Logisch, ze hebben wel wat anders aan hun hoofd.

 

Die zienswijze nam ik over in de jaren dat ik met mijn vader samenwerkte. Uiteindelijk nam ik zijn zaak over. Enkele jaren terug verkocht ik dat bedrijf. Na bij andere zaken te hebben gewerkt, was het in 2019 tijd voor een heel eigen project, en dat is Noordman Instruments geworden. Het klantvriendelijke DNA van het bedrijf van mijn vader, stroomt ook door de aders van Noordman Instruments. Niets is te gek en alles kan. Optiekondernemers die voor ons kiezen, wil ik écht ontzien. Geen lastig gedoe, gewoon oplossingen bieden voor de problemen die zij ondervinden. Ik denk dat dat een verademing is voor veel ondernemers.”

Nico van de Leur

Nico van de Leur

… had zelf een optiekzaak

“Ik weet hoe onze producten worden ingezet, simpelweg omdat ik er zelf zeventien jaar dagelijks mee werkte. Ik ken de uitdagingen van een optiekondernemer. En ik weet waar hij of zij blij van wordt. Die vervelende verkopers waar Maurits het over heeft? Ik liep de zaak uit als die binnenkwamen en gaf medewerkers de opdracht ze af te poeieren. Je snapt dat ik die rol niet wil vervullen. Ik wil een sparringpartner en adviseur zijn van onze klanten. 


Van een leverancier heb je een luisterend oor nodig. Diegene moet snappen wat speelt in je zaak. Zodat hij samen met jou een plan kan bedenken voor de juiste instrumenten. Diegene komt afspraken na. En na levering informeert hij nog eens of alles werkt zoals het moet werken. Precies dát proberen wij te doen.”

Rombout Buitenhuis

Rombout Buitenhuis

De sociale techneut

Voordat ik bij Noordman aan de slag ging, werkte ik in de ICT. Daar ondersteunde ik ook m’n klanten als een klantenblijmaker. Ik vormde daar de verbinding tussen de techneuten en onze klanten. De visie van Noordman zit bij mij echt in het hart: Focus op de klant. Daar ben ik altijd al van geweest. Wanneer je contact en ondersteuning aan de klant goed zit, dan zit het ook met je business goed. Ik vind het ontzettend leuk om veel voor onze klanten uit te zoeken. Vragen te stellen aan klanten, verbanden te leggen en dan snel de oplossingen te vinden. Ik heb geen moeite om me die techniek eigen te maken.

Wat mij aanspreekt bij Noordman is de grote diversiteit in m’n werkzaamheden. Van een chique optiekzaak tot een drogisterij die optiek erbij doet. Juist dat je dagelijks te maken hebt met verschillende mensen die verschillende problemen op verschillende manieren, op verschillende niveaus uitleggen, maakt het zo interessant. En daar dan nog eens bovenop het continue KLANTENBLIJMAKEN. Dat vertaal ik door in een focus dat ik pas wegga als het echt naar wens is of liefst nog een stapje méér. En daar mensen mee verrassen. Door de juiste vragen te stellen en goed te luisteren weet ik snel boven te krijgen waar het probleem ligt. Dat vind ik leuk en daar ben ik goed in.”

Julia Schipper

Julia Schipper

… werkt al jaren in de optiekbranche

“Als student liep ik al stage bij de vader van Maurits. Kenmerkend aan die tijd is dat er altijd een oplossing was. Of een product van ver moest komen of speciaal gemaakt moest worden; meneer Noordman regelde het gewoon. Ik weet dat Maurits die vergaande service ook belangrijk vindt en dat merk je aan alles. Hij is ontzettend gedreven en altijd op zoek naar mooie producten, die het leven van optiekondernemers nog makkelijker maken.

Dat ik nu weer bij Noordman Instruments werk, heeft te maken met de goede relatie die ik met de familie heb opgebouwd. Maurits’ vader heeft me altijd veel vertrouwen gegeven en dat heeft me ook op persoonlijk vlak veel gebracht. Toen Maurits, acht jaar nadat we elkaar voor het laatst gesproken hebben, weer contact met me zocht, was het alsof we elkaar al die jaren dagelijks gezien hadden. We hebben een leuke klik en dat heeft hij ook met veel van zijn klanten. Hij is bereid om ver te gaan voor zijn relaties en vindt de lange termijn belangrijk. 

Bij Noordman Instruments regel ik de administratie en heb ik soms contact met klanten. Ik werk niet elke dag, want ik heb ook twee kindjes die mijn aandacht vragen. Ontzettend leuk om beide met elkaar te combineren.”